Kupiti ili unajmiti IT opremu?

Saznajte koja je opcija najbolja za vaše poslovanje s ovim detaljnim pregledom prednosti i mana svake od njih.

Sljedeći put kada vašoj tvrtki zatrebaju nova računala, mrežna oprema ili druga tehnologija, trebate li je kupiti ili unajmiti? Ako niste sigurni, čitajte dalje. Sagledat ćemo prednosti i nedostatke – i najma i kupnje tehnološke opreme, plus pitanja koja biste trebali postaviti kako biste bili sigurni da ćete dobiti najbolju ponudu.

Najam IT opreme: Prednosti

  • Najam opreme održava vašu opremu ažurnom. Računala i druga tehnološka oprema s vremenom zastarijevaju. Uz najam IT opreme, financijski teret zastarjelosti prenosite na tvrtku za najam opreme. Naprimjer, recimo da imate dvogodišnji najam fotokopirnog stroja. Nakon isteka najma, slobodni ste unajmiti svu opremu koja je novija, brža i jeftinija. (To je također razlog zašto neki ljudi radije uzimaju automobile na leasing.) Zapravo, 65% ispitanika u anketi Equipment Leasing Association iz 2005. reklo je da je mogućnost posjedovanja najnovije opreme percipirana korist broj jedan kod najma opreme.
  • Imat ćete predvidljive mjesečne troškove. Kod zakupa imate unaprijed određenu mjesečnu stavku koja vam može pomoći da učinkovitije uskladite budžet. 35% ispitanika u anketi Equipment Leasing Associationa reklo je da je to druga najveća prednost najma.
  • Često ne plaćate ništa unaprijed. Mnoge male tvrtke bore se s protokom novca i moraju držati svoje blagajne što je moguće punijima. Budući da ugovori o najmu rijetko zahtijevaju predujam, možete nabaviti novu opremu bez trošenja prijeko potrebnih sredstava.
  • Lakše možete držati korak sa svojim konkurentima. Najam IT opreme može vašoj maloj tvrtki omogućiti nabavu sofisticirane tehnologije, kao što su VOIP servisi, koji bi inače bio teško priuštivi. Rezultat: lakše možete držati korak sa svojim većim konkurentima bez iscrpljivanja financijskih sredstava.

Najam IT opreme: Nedostaci

  • Dugoročno ćete platiti više. U konačnici, najam je gotovo uvijek skuplji od kupnje.
  • Dužni ste nastaviti plaćati čak i ako prestanete koristiti opremu. Ovisno o uvjetima najma, možda ćete morati platiti cijelo razdoblje zakupa, čak i ako vam oprema više nije potrebna, što se može dogoditi ako se vaše poslovanje promijeni.
Najam IT opreme

Kupnja opreme: Prednosti

  • Lakše je od najma. Kupnja opreme je jednostavna – odlučite što vam treba, a zatim odete i kupite to. Uzimanje najma, međutim, uključuje barem nešto papirologije, a i sami uvjeti ugovaranja mogu biti komplicirani (ovisno o ponuđivaču).
  • Vi odlučujete o održavanju. Tvrtke za najam opreme često zahtijevaju da održavate opremu u skladu sa specifikacijama tvrtke, a to može biti skupo. Kada izravno kupujete opremu, sami određujete raspored održavanja.
  • Može se odbiti porez od vaše opreme (ili se može dobiti povrat porez). Porezna uprava dopušta da odbijete punu ili djelomičnu cijenu novokupljene imovine (ovisno o vrsti opreme). Kod većine najmova koje favoriziraju male tvrtke – koji se nazivaju operativnim najmovima – možete odbiti samo mjesečnu uplatu.

Kupnja opreme: Nedostaci

  • Početni izdaci za potrebnu opremu mogu biti preveliki. Vaša tvrtka će možda morati dići kredit ili izdvojiti pozamašnu svotu kako bi nabavila opremu koja joj je potrebna. Te kreditne linije i sredstva mogu se koristiti negdje drugdje za marketing, oglašavanje ili druge funkcije koje mogu pomoći u razvoju vašeg poslovanja.
  • Na kraju ste zapeli sa zastarjelom opremom. Kao što smo ranije spomenuli, računalna tehnologija brzo zastarijeva. Rastuća mala tvrtka možda će trebati osvježiti svoju tehnologiju u nekim područjima svakih 18 mjeseci. To znači da ćete na kraju zapeti sa zastarjelom opremom koju morate donirati, prodati ili reciklirati.

Postavite prava pitanja

Ako razmišljate o najmu IT opreme, morat ćete napraviti domaću zadaću kako biste osigurali najpovoljnije uvjete. Evo nekoliko pitanja koja će vam pomoći da započnete:

  • Koju vrstu ugovora o najmu potpisujete – financijski ili operativni? Financijski najam obično ima dvije opcije: klasični najam i okvirni najam. Razlika je ta da kod okvirnog najma možete navesti iznos koji planirate potrošiti i na osnovu njega se radi okvirni ugovor i u roku od 12mj. taj se iznos može potrošiti tako da se mogu sklopiti manji pojedinačni ugovori i mora se potrošiti minimalno 70% dogovorenog iznosa. Kod klasičnog najma je situacija takva da već imate ponudu od dobavljača s poznatim stavkama, znate točno što želite i sklapa se odmah ugovor o najmu u iznosu ponude.
  • Koliko dugo traje najam? Obično najam računalne opreme traje 24, 36 ili 48 mjeseci. Što je dulji vaš zakup, to su niže vaše mjesečne otplate – ali također ćete s dužim zakupom vjerojatno s vremenom plaćati više.
  • Mora li oprema biti osigurana? Neka društva za najam opreme zahtijevaju da osigurate opremu koja je unajmljena. Međutim, uz najam IT opreme kod nas, osiguravanje opreme nije potrebno.
  • Kakav je postupak u slučaju kvara opreme koja je pod najmom? Prilikom najma IT opreme kod nas, oprema u slučaju kvara ide u ovlašteni servis.
  • Mogu li dodati zakup tj. dodati još opreme? Većina tvrtki za najam opreme nema ništa protiv ako postojećem najmu dodate još neku opremu. Vaš najam će se prema tome ponovno izračunati i uvjeti najma obično se ne mijenjaju. Najam IT opreme kod nas daje vam mogućnost dodatnog zakupa opreme, ali iznos mora biti 4000,00kn i traži se novo odobrenje.
  • Mogu li prijevremeno raskinuti ugovor o najmu? Što ako više ne trebate opremu koju unajmljujete ili želite prijeći na noviju tehnologiju prije nego što ste očekivali? Unaprijed saznajte možete li prijevremeno otplatiti najam i postoji li kazna (penale) za prijevremenu otplatu (i ako postoji, kolika je?). Najam IT opreme kod nas daje vam mogućnost raskida ugovora, ali se u tom slučaju plaća iznos u cijelosti + dodatni trošak koji je u visini jednog mjesečnog najma.
  • Mogu li pojačati računalo dodatnim komponentama? Najam IT opreme kod nas pruža vam tu mogućnost, ali uz prethodno odobrenje od nas kao najmodavca.

Ukoliko ste zainteresirani za najam IT opreme, možemo vam ponuditi uslugu u suradnji s našim partnerom – tvrkom Grenke. Okvirni ugovor o najmu možete pogledati ovdje. Ugovor o klasičnom najmu pogledajte ovdje.

U konačnici, nekoliko jednostavnih pravila može vam pomoći da se odlučite za najam IT opreme ili kupnju. Ako su vaši zahtjevi za opremom relativno mali, a imate novca – ili možete dobiti zajam s niskim kamatama – onda je jednostavno kupite. Dugoročno ćete uštedjeti novac. Međutim, ako vam je potrebna znatna količina opreme, kao što su računala za 10 zaposlenika vaše nove tvrtke, najam bi mogao biti bolja opcija. Na kraju krajeva, zašto vezati veliku količinu gotovine – pogotovo kada biste taj novac mogli iskoristiti za osnivanje ili razvoj svog poslovanja?

Izvor članka: entrepreneur.com

U potrazi ste za tvrtkom koja vam može osigurati najam IT opreme, backup podataka, projektiranje računalne mreže i održavanje IT sustava vašeg poduzeća?

Možemo vam ponuditi niz usluga koje se odnose na najam IT opreme, projektiranje računalne mreže i održavanje IT sustava, kao i backup pomoću Veeam aplikacije. Kontaktirajte nas putem broja telefona 091/4795-511 ili e-mail adrese info@akdamar.hr – naš stručni tim vam rado stoji na raspolaganju.

Odaberite podatke za usporedbu.
  • Fotografija
  • Šifra
  • Ocjena
  • Cijena
  • Zalihe
  • Raspoloživost
  • U košaricu
  • Kratki opis
  • Detaljni opis
  • Težina
  • Dimenzije
  • Dodatne informacije
Kliknite izvan za zatvaranje
Usporedite
1€ = 7.53450 kn